Informatie

Wij geven les in een handgeschakelde Peugeot 208, hierdoor weet u zeker dat uw lessen gewaarborgd worden door de betrouwbaarheid van de auto. Binnen in de auto is ook goed vertoeven.
In de auto is er airconditioning, een zuinig stop-start systeem en er wordt niet gerookt.

De Peugeot 208 is uitgerust met een complete dubbele bediening, dus niet alleen het rem- en koppelingspedaal, maar ook een gaspedaal. Hierdoor kun je leerlingen op een heel veilige manier laten wennen.

Theorielessen bieden wij u samen met een collega-rijschool in een cursus aan. Dit houdt in dat u 1 dag theorieles krijgt en daarna het theorie-examen gaat afleggen bij het CBR.

Bij Rijschool Rij Veilig vinden de lessen altijd plaats onder de meest ideale omstandigheden. Zo heeft u altijd les van dezelfde instructeur in dezelfde auto. De instructeur heeft zich gespecialiseerd in het geven van autorijles. De instructies worden op een duidelijke en rustige manier, aangepast aan de leerling gegeven, waardoor er 60 minuten kwalitatief goed les gegeven wordt. Dit vindt u dan ook terug in ons slagingspercentage, dat boven het regio gemiddelde ligt, zie ook de internetsite van het CBR. Het hiergenoemde slagingspercentage valt nog hoger uit als u gebruik maakt van een tussentijdse toets, het wordt dan ongeveer 80%.

Wij hebben gekozen voor een gerenommeerde lesmethode. We werken aan de hand van een instructiekaart, op deze kaart wordt bijgehouden wat u al beheerst en wat u nog moet gaan beheersen.

Wij hebben bewust gekozen om geen RIS methode te gebruiken. Deze biedt niet veel extra, maar kost wel veel meer.

Om tussentijds een duidelijk beeld van uw vorderingen te krijgen, bestaat er de mogelijkheid om een TTT, een tussentijdse toets, af te leggen. Bijkomend voordeel hiervan is dat als u de bijzondere verrichtingen goed aflegt, u deze bij het echte examen niet meer hoeft te doen. De toets legt u af bij het CBR in samenwerking met ons. Uit de toets volgt een advies voor de resterende rijlessen. Tevens kunt u nu alvast wennen aan de sfeer tijdens een examen, dat scheelt weer in de zenuwen bij het echte examen. Voor meer informatie kijkt u bij het CBR.